Miljoenen mensen lijden aan artrose gerelateerde aandoeningen die vaak hun bewegingsvrijheid beperkt en gepaard gaat met blijvende pijn en functiestoornissen. Door verkeerde belasting/ overgewicht/stofwisselings problematiek kan er een kraakbeen stoornis ontstaan. Op een gegeven moment wrijven de botten dichter bij elkaar wat pijn en disfunctie kan veroorzaken en beschadiging van de gewrichtsvlakken.

Knieën en enkels die langere tijd door lichaamsgewicht belast zijn, worden voornamelijk getroffen. Andere kritische gewrichten zijn rugwervels en met name vingers (in veel gevallen de duim). Ook komen sportblessures regelmatig voor. Daarbij betreft het bovenal aandoening van spieren, banden en pezen. Bij verwaarlozing of onjuiste behandeling kan blijvende schade aan het gewricht tot artrose lijden.

Veelal is het standpunt dat kraakbeen niet kan regenereren. Menig artrose therapie focust dan ook op pijn verlichting door middel van operaties/injecties/medicatie zoals pijn bestrijders, ontstekingsremmers of cortisonen preparaten. Als de pijn niet voldoende te bestrijden is of het gewricht zodanig versleten is, komen kunstgewrichten in beeld. Maar als je op tijd en gericht behandeld wordt kan verdere schade beperkt worden door PST.

PST is het voortschrijdend Alternatief. PST (Pulserende Signaal Therapie) is in Duitsland een veel gebruikte methode/therapie om artrose, osteoporose en andere aandoeningen van het bewegingsapparaat zonder medicatie en operatie aan te pakken. PST kan bij een door een arts vastgestelde indicatie ingezet worden bij aandoeningen en beschadigingen van het bewegingsapparaat. Dus maak vandaag nog een afspraak of neem contact op om meer informatie te krijgen over PST.